Dienos stovykla „Smagios atostogos japoniškai“
Pats stovyklos pavadinimas sako, kad tai smagios atostogos su japonišku prieskoniu. O tas prieskonis tai japoniškos kultūros pažinimas.
Stovyklos dienų veiklas parenkame pagal susirinkusių vaikų charakterį ir būdą.
- Kiekvieną dieną mokomės žaisti vis naujų judriųjų žaidimų, kad po stovyklos jie su draugais mokėtų ir gebėtų juos žaisti. Stengiamės juos sudominti įvairiomis sportinėmis veiklomis:
– tinklinis su mažu mėtomu kamuoliu paplūdimio aikštelėje;
– šokinėjimas per kamuolį su virve;
– lauko treniruotės sporto aikštelėje lavinant ištvermę ir kitas fizines savybes;
– akrobatika ir kovos menas Aikido. Vaikams parodome, kad neturint sporto aikštelės ir sporto inventoriaus galima prisigalvoti įvairiausių žaidimų ir sportinių veiklų. Tam užtenka tik noro. Todėl kartais vaikams, salėje, suteikiame visiškai laisvo laiko, kad jie patys pabandytų prisiminti ir pritaikyti veiklas, kurias jau mokėmės. Tokiomis akimirkomis mūsų treneriai stebi kaip yra organizuojamas ir įgyvendinamas visas procesas.
- Tokio amžiaus vaikams yra labai svarbus mūsų suaugusių dėmesys jiems. Jie tiesiog nori žaidimų kartu, kad jie galėtų pademonstruoti, kokie jie yra greiti, stiprūs ir viską mokantys. Mums tik reikia su jais pažaisti, pasimaudyti ir pasistumdyti kuris stipresnis. Visa tai ir stengiamės vaikams suteikti mūsų stovyklose.
- Iš praktikos supratome, kad labai daug džiaugsmo vaikams sukelia maudynės ežere ir trenerio pamėtymas juos į viršų. Ši veikla jiems gali tęstis tiesiog valandomis. Todėl, jeigu būna gražus ir šiltas oras, mes organizuotai ir griežtai laikydamiesi visų saugumo reikalavimų ir priemonių, vykstame į Balsio ežerą pasimaudyti ir pasideginti saulutėje. Prie ežero vykstame pirmoje dienos pusėje ir būname iki vidurdienio, kol saulė dar nebūna tokia kaitri. Paprastai prie ežero būname apie dvi valandas.
- Menų pamokėlėse vaikai mokosi patys iš popieriaus susilankstyti lėktuvėlį ir parungtyniauti kieno lėktuvėlis sklendžia toliau. Visi kartu piešiame ir bendrai kuriame stovyklos vėliavą ant didžiulio popieriaus. Mokomės japoniškų žodžių ir skaičių. Susipažįstame su japoniška kultūra ir samurajų gyvenimo būdu.
- Valgymo metu nenaudojame stalų. Tai sugalvojome specialiai tam, kad vaikai išmoktų valgyti netradiciškai ir gebėtų valgyti įvairiose vietose. Jiems tai sekasi tiesiog puikiai ir jie pademonstruoja puikią išmonę. Pavalgę jie sutvarko savo valgymo vietą ir išsiplauna savo indus.
- Žinoma viską jie tai daro kaip vaikai ir kartais indus reikia perplauti, bet ne tai yra svarbu. Svarbu, kad jie suprastų, kas yra tvarka ir kaip tą tvarką reikia palaikyti. Todėl tenka dažnai jų prašyti, kad sutvarkytų salę ir visą inventorių sudėtų į vietą, kol treneris skaičiuoja iki penkių ar iki dešimt. Ir jie visada suspėja. O paskatinimas būna, jeigu nesuspės, 100 pritūpimų 😊 Bet to niekada neprireikia.
- Per sukauptą daugelio metų praktiką matome, kad į dienos stovyklas kasmet, susirenka guvūs, vikrūs, žingeidūs, nenustygstantys ir draugiški vaikai. Susiformuoja sportiškų ir draugiškų vaikų grupės. Jeigu ir užgauna vienas kitą žaidybiniuose momentuose, tai nebūna problemų atsiprašyti ir paduoti vienas kitam ranką. Tai būna puikus draugiškumo ženklas augančiam žmogui.
- Po stovyklos mums būna sunku įvardinti ką jie konkretaus išmoksta. Gal būtų tiksliau paminėti, kad jie gauna daug teigiamų ir nuotaikingų emocijų ir susipažįsta su daug naujų žaidimų ir pratimų, kuriuos galės panaudoti su draugais žaisdami. Penkios dienos yra labai trumpas laiko tarpas žmogų išmokyti kažko naujo. Tačiau per tas penkias dienas vaikai patiria daug naujų dalykų, kuriuos gali savarankiškai toliau lavinti ir ugdyti. O pats nepamirštamiausias dalykas yra patirtos smagios teigiamos emocijos 😊